MARCIN SOWULA - Fizjoterapeuta, masażysta

Kontynuuje magisterkę na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, równolegle studiując Osteopatie na FICO Osteopathy Academy Polska w Warszawie. Rozpoczął swoją przygodę z osteopatią by pogłębiać i udoskonalać wiedzę oraz umiejętności. Ogrom materiału idący w parze z pasją i zaangażowaniem ma na celu holistyczne i indywidualne podejście do pacjenta w celu przeprowadzenia jak najlepszej terapii.

Uczestniczył w wielu konferencjach, warsztatach oraz specjalistycznych kursach z różnych dziedzin fizjoterapii: ortopedia, neurologia i ginekologia. Dodatkowo poszukuje alternatywnych terapii wspomagających między innymi z technologii nanoplastrów, które są nowoczesną formą fototerapii - (firma Lifewave) oraz Wibroterapii.

Oferuje pomoc w dolegliwościach kręgosłupowych (ostry i przewlekły stan) i zaburzeniach funkcjonalnych organizmu. Likwiduje przyczyny powstawania rwy kulszowej, rwy ramiennej, bolesności szyi, mrowienia i drętwienia kończyn, migreny oraz wiele innych dolegliwości całego narządu ruchu.

Posiada doświadczenie w rehabilitacji sportowej zajmując się urazami jak również motorycznym przygotowaniu do aktywności fizycznej z uwzględnieniem uprawianej dyscypliny.

W swojej pracy z pacjentami opiera się na rzetelnym wywiadzie i precyzyjnym ustaleniu przyczyn dolegliwości oraz odpowiednio dopasowanym programem leczenia.  Terapię kieruje do osób w każdym wieku, z zakresu fizjoterapii i osteopatii.

Jako terapeuta pomaga kobietom w ciąży cierpiącym na bóle kręgosłupa i stawów. Paniom w okresie połogowym zarówno po naturalnym jak i cesarskim cięciu - praca na bliźnie, rozejście się kresy białej, nietrzymania moczu i innych występujących dolegliwości.

Zajmuje się również rehabilitacją neurologiczną i ortopedyczną zarówno zachowawczą jak i pooperacyjną w leczeniu schorzeń kręgosłupa oraz stawów obwodowych. Dolegliwościami i dysfunkcjami stawów kolanowych (m.in. po rekonstrukcji ACl), stawów skokowych, kości krzyżowej miednicy, obręczy barkowej, bólami i dysfunkcjami bioder.

Stosuje metody oparte na terapii manualnej, neuromobilizacjach, metodzie PNF, fizjoterapii i treningu funkcjonalnego oraz technikach osteopatycznych.

Szkolenia i kursy:

- Certyfikowany kurs PNF
- Suche igłowanie
- Kinesiology Taping
- Anatomia kręgosłupa w praktyce – powiązania objawów z radiologią
- Wykorzystanie trakcji w leczeniu zespołów bólowych kręgosłupa
- Diagnostyka i leczenie dolegliwości bólowych odcinka lędźwiowego
- Aktywność fizyczna kobiet w ciąży i po porodzie
- Skręcenie stawu skokowego - postępowanie osteopatyczne
- Koncepcja Halliwick- terapia w wodzie
- Rekonstrukcja więzadła krzyżowego przedniego - leczenie operacyjne i możliwości
- Masaż - klasyczny, sportowy, leczniczy, mięśniowo-powięziowy, drenaż limfatyczny,  gorącymi kamieniami, kobiet w ciąży.